disco de seagate

• Autor corazon inquieto
  • Fecha de inicio
Estado
Cerrado para nuevas respuestas
C

corazon inquieto

Guest
me baje el disco de seagate que esta en la web www.trucoswindows.net bueno me lo dio jbex si :alabando:, y al abrirlo se me abrio una ventana de MS-DOS pero luego no savia que hacer, bueno ¿que tengo que hacer si quiero hacer un ZERO FILE algún comando o como se hace con ese disquete?

saludos y gracias.

alnitak

Ex-Admin
Miembro
No se si la versión que tiene aquí jbex es la misma que yo usado, me parece que no porque la que yo tengo ocupa 7 MB y la de aquí creo haber visto que es de 3, así que si lo que te comento no funciona en esta versión que no me he bajado puedes bajarte la que yo uso desde este Link

Ten a la mano 2 disquetes, ejecuta el programa diskwizard, pisa el boton que dice Mantenimiento y crea los 2 disquetes del diskWizard starter edition y SeaTools.

Uno de los dos es el que trae la opción del zero fill, si no recuerdo mal es el starter edition, así que lo metes y arrancas la pc.

Se cargará el programa y deberas seleccionar el disco sobre el cual quieras trabajar.

Hay varias opciones de mantenimiento que no recuerdo en los detalles, como mi disco estaba muy dañado le tuve que meter un Zero Fill, una medida extrema que te vuelve a generar el disco y te lo deja como nuevo en la mayoria de los casos(hay un pequeño riesgo que te lo deje mas bien inutilizable así que mejor no abusar)

Revisa bien las opciones que te da para ver cual de adjusta mejor a tu caso.
Tambien te comento sobre la existencia de otro programa que sirve para arreglar los sectores dañados y que segun dicen funciona bien pero que yo todavía no he tenido oportunidad de probar.

Se llama HDD Regenerator, aquí te pongo un extracto del Readme del programa:

Introduction

-----------------------------------------------------------------------------------------

Welcome to HDD Regenerator - the unique software program for regeneration of hard

disk drives. The program eliminates physical damages (bad sectors) of hard disk drive

surface. It does not hide bad sectors, it really restores them!

How it works

-----------------------------------------------------------------------------------------

Almost 60 % of all damaged by bad sectors hard drives have incorrectly magnetized

disk surface. Our researches have been fruitful and we have found algorithm which

is special sequence of high and low level signals. These signals are generated by the

software and they switch damaged surface. Even low level formatting is not able to

handle this task!

The main benefits of HDD Regenerator

HDD Regenerator regenerates bad sectors by magnetic reversal. If your hard drive is

damaged by bad sectors, the disk not only becomes unfit for use, but also you risk to

lose information stored on the disk. HDD Regenerator will regenerate your hard disk

(almost 60 % of damaged hard disks are subject to regeneration). As a result, not

readable damaged information will be restored. With all this going on the existing

information will not be affected!

Minimum system requirements

This Software is optimized for Microsoft Windows operating system. The regeneration

process can be started directly in Windows 95/98 environment. It is also possible to use the Software on computer with Windows NT/2000/XP operating system installed. In

this case regeneration can not be started directly from Windows, but you can create

bootable regenerating diskette to implement regeneration.

How to use this program

Install the HDD Regenerator on your computer. Open HDD Regenerator Shell to start regeneration,

create bootable regenerating diskette, purchase or register (if already purchased) the software.

If you use unregistered software, you are able to regenerate only the first bad sector found.

The main purpose of the unregistered demo versión is to display the report which contains the

information about the possibility to regenerate your disk by means of the registered full version.

This onscreen information appears in Console Application when regeneration process completed.

The registered versión carefully scans the hard disk drive surface and regenerates all bad sectors

found.

To begin regeneration start HDD Regenerator Console Application. This Console Application

implements the regenerating process. You can start the Console Application directly from

Windows (available only in Windows 95/98/ME) or create bootable regenerating diskette

(available in Windows 95/98/ME/NT/2000/XP)

To start the Console Application directly from Windows

1. Start HDD Regenerator Shell

2. Choose Regeneration -> Start Regeneration menu

To create the bootable regenerating diskette

1. Start HDD Regenerator Shell

2. Choose Regeneration -> Create Diskette menu

3. After the diskette is created, boot your computer from this diskette and the Console Application

will start automatically.

Working with HDD Regenerator Console Application

After you start the Console Application

1. Choose the drive to regenerate

2. Enter the 'offset from the beginning' parameter. Leave this parameter equal to 0 if you

want to scan the entire disk. Enter the offset value if you want to scan the disk not from

the beginning. For example, you don't want to scan the first 5 GB of your hard drive to

save time, because you know that this part of the surface is good. In this case enter the

offset equal to 5000 with 'm' following or 2560000 without 'm' following (number of sectors

5000x512=2560000)

3. Wait while the scanning is completed. If you have unregistered version, you'll receive

onscreen report about the possibility to regenerate your disk by means of the registered

full version. If you have registered versión you may find the report about regenerated

sectors in hddreg.log file.
Si estás interesado en este programa solo me dices y te lo cuelgo en la web para que lo puedas descargar.

C

corazon inquieto

Guest
tres post mas abajo, había preguntado por el, puesto que escuche hace tiempo que iba muy bien, por que reparaba el disco por magnetismos o algo asi, estaría bueno que lo colgaras en la web que lo quiero tener. por estar preparado si a mi disco le ocurre una catastrofe no pasa nada....

saludos y gracias.

alnitak

Ex-Admin
Miembro
Vamos que se me había olvidado completamente de ese post y lo tengo 2 por debajo se este :)

Es increible como todas las vias lleven a Roma(no me digan que es a Madrid porque es a Roma que llevan aunque algúnos amigos Españoles me porfian que es a Madrid :)D)

Ya he subido el programa lo puedes descargar desde este Link

Como te dije no lo he probado pero he leido que es casi milagroso.

Un saludo

C

corazon inquieto

Guest
pos es todos los caminos llevan a Roma por lo menos en mi pueblo XDDDD, gracias por averlo subido mañana mismo lo bajo que ahora toy con el torrent.

saludos.

Estado
Cerrado para nuevas respuestas
Arriba Pie