LOWIP y HIGHIP ...

Estado
Cerrado para nuevas respuestas

Padrec Carras

Nuevo Miembro
Miembro
Hola, ayer me realizado los cambios en un router para permitirme lograr un HIGHIP en emule, pero luego de conectarme con hiperterminal al router, meter los puertos TCP y UDP necesarios y asignarlos a mi IP no noto gran diferencia, por eso me he pasado al edonkey, el cual va bastante mejor pero no como se decea.

Es posible optimizar aún más la conección del edonkey?...

gracias por vuestra ayuda!

saludos

Padre Carras :coolioju:

Padrec Carras

Nuevo Miembro
Miembro
Me parese saber ya donde tengo el error: Miren esto:

Yo he configurado en el router esto:

4662 tcp al 192.168.0.11

4672 UDP al 192.168.0.11

4662 TCP al 192.168.0.11

4665 UDP al 192.168.0.11

4711 TCP al 192.168.0.11

donde 192.168.0.11 es el ip de mi pc, donde está el edonkey2k. Ahora bien, según el texto este:

======================================

1) Local Port: 4662

Remote Port: any

Protocol: TCP

Direction: incoming

Purpose: Client Port / Connections from other clients, Client to Client Source Exchange

Note: You can change this port in Preferences -> Connection -> Client Port

This port has to be forwarded in a router. Changing this port in Preferences you must also change the forwarding in the router

2) Local Port: any

Remote Port: 4662

Direction: outgoing

Purpose: Client Port / Connections to other clients, Client to Client Source Exchange

Note: 4662 is the default port, but other clients may have different settings. Change the remote port to any when configuring a firewall

3) Local Port: 4672

Protocol: UDP

Purpose: Clients source asking / extended eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping

Note: This port has to be forwarded in a router. Changing this port in Preferences you must also change the forwarding in the router.

If you are not able to forward this port check the disable box in Preferences -> Connection -> UDP Port

4) Local Port: any

Remote Port: 4672

Purpose: Clients source asking / extended eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping

Note: 4672 is the default port, but other clients may have different settings. Change the remote port to any when configuring a firewall

5) Local Port: any

Remote Port: 4661

Purpose: Connection to server

Note: 4661 is the default port of a server. Many server use different ports. Configuring a firewall the remote port again changes to any.

6) Local Port: any

Remote Port: 4665

Purpose: Source asking on servers

Note: Servers using the default port 4661 TCP (see #5) automatically set their port for source asking to 4665 UDP. If a server uses a different port in #5 the corresponding UDP port is set to [Connection Port + 4]. For firewalls the remote port here is any.

7) Local Port: 4711

Purpose: Webserver

Note: This is the default port for the web interface. When using a router this port has to be forwarded or no connection to the webserver will be possible.

==========================================

sigamos, según el texto ese, el 4662 tiene salida y entrada, 4672 también salida y entrada, ahi está el error. Creo que cuando es incoming al direccionar debo poner el IP de mi PC, pero al ser outgoing debo direccionar al "IP PUBLICO" del router. No estoy seguro, creo que puede ser o sino anda por ahi el tema.

Por favor, alguien me daría una ayudita?!

100000 gracias!

Padrec Carras :coolioju:

Estado
Cerrado para nuevas respuestas
Arriba Pie